måndag, juli 01, 2013

NÄSTAN klart

Nuuuu har jag NÄSTAN blivit klart med min budget make over i mitt enorma badrum.
Jag känner mig ganska nöjd och det blev en lagom investering.
Det dyraste var rullvagnen jag köpte på IKEA. Den har jag drglat över länge men har inte haft nån anledning att köpa den helt enkelt.
Nu, efter att ha tänkt igenom alla förvaringsmöjligheter noggrant kom jag fram till att just rullvagnen skulle funka bäst i badrummet av utrymmesskäl, för att det är av vattentåligt material och för att jag kommer vilja använda den i min nya bostad så det kommer inte kännas som att jag har kastat ut pengar på ett badrum som jag bara ska lämna om ett tag.

Dessutom köpte jag en helt ok spegel m glashylla på IKEA för 98 pix.
En ny duschdraperi för 79 kr som jag på allvar gillar fick följa med hem oxå och sen såg jag en heeelt lagom förvaringsmöbel att ha under vasken för 198 kr. Jag satte lite provisoriskt dit nya knoppar, kastade mig över en halvtrasig galetfarlig tigersåg och sågade ut för alla rör och se... den passa in peeerfekt!
Dessutom satte jag upp blågröna handdukshängare som jag haft liggandes länge länge. Köpte dom på Lagerhaus för 5 kr stk och nu fick dom sin plats.
Badrumsmattan köpte jag för ett tag sen på Lagerhaus och väggfärgen hade jag ju fått.
En handduksstång som satt i badrummet fick flytta bort under spegeln och den addades med ett gäng S-krokar och två burkar från ikea för 25 kr stk.
Det som finns kvar nu är lampa... nu ser att den gamla hänger framför spegeln i väntan på att bli utbytt. Jag känner mig igen lite snål. Hittar ingen som jag gillar alls och den som känns mest ok kostar över 300 kr. Och eftersom den ju skall sitta kvar blir det för mycket pengar.
Men som sagt så filar jag på en annan lösning. Kommer ta en stund.
Dessutom måste jag piffa skåpet lite. Ska spraymåla tandborsteburkarna och tänkte spraya skåpsluckorna oxå. Evt dekorera dom med kakeldekor. -som jag oxå ska pyssla med tänkte jag... göra nåt roligt på kaklet.
Ja... så har jag ordnat med iaf.
Va tycker ni?
Det är assvårt att fota ett sånt pytteutrymme så jag ger er mitt bästa :)












1 kommentar:

orcid sa...

tycker det blev jättebra! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...