torsdag, juli 11, 2013

Hittat i mörker

Igår hittade jag ett utrymme på skolan där jag jobbar, där jag inte varit förrut. Källaren där är en labyrint utan dess like med många små gångar m jordgolv som endast nås genom en liten lucka i väggen här o där.

Hittade en ny lucka, plockade fram ficklampan o vågade mig in. Det är en underlig känsla att gå sånna ställen. Ständigt förbereder man sig mentalt på att hitta en döing runt nästa hörn. Men istället hittade jag detta.


En liten låda m kemiprylar i.
Har en vän som är kemist så jag ska noga kolla att jag inte kommer ha ihjäl oss genom att ha sånthära stående framme :)
Jag tänker mig ett litet (låst?) vitrinskåp på väggen där dom kan stå lite fint?
Vi får se.

Jag hittade även två buckliga skönheter


Dom var så dammiga av nånting som sved så in i bängen i näsan att jag var tvingad att tvätta av dom lite försiktigt när jag kom hem. Så mycket av färgen försvann med dammet. Jag får fota sen.
Dom e asballa iaf. Har en sorts hissanordning så dom kan fara upp å ned som man behöver :)

Jo så igår var lyckat faktiskt. Tror inte ens att jag skadade mig faktiskt...!
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...