torsdag, juli 18, 2013

Blivit med...





Jag har ju blivit med stuga vetni. 
Ingen torpdröm men nu efter att ha bott där första gången över en helg, så har jag mycket bra vibbar. 
Jag tipsades av en jobbarkompis vars kompis kompis äger stugan men aldrig använder den. Han har tydligen försökt sälja men inte lyckats.
Nu har han dessutom köpt hus någon annan stans och har lägenhet i stan så detta med att rusta i stugan finns det varken tid el ork för. 
Så jag skickade iväg en förfrågan till ägaren och han var klart intresserad av att hyra ut. 
Mitt problem är ju bara att jag inte har pengar att betala nån jättehyra för. 
Jag sa till honom att jag gärna piffade till stugan, målade och dona här o där mot lägre hyra. 
Och efter ett långt samtal på varandan fram för stugan i dom fantastiskt fina och dösköna trägårdsstolarna föreslog han en hyra på 100kr i månaden plus el. 
Jag föll nästan av stolen. 
Ja! Vi vill! Vi tar den!

Stugan ligger mitt i blåbärsskogen förhållandevist ensamt i Bocksboda vid Klockhammar i Kilsbergen ca 20 km från Örebro. 
Det finns sjöar i närheten och närhet till vandringsleder, skidspår och utflyktsmål. 
Dessutom hämtar man sitt dricksvatten från en källa i närheten där vattnet har sitt ursprung. Tokgott och jätteHelylle :)
Jag älskar det!

Fördelen med stilen på stugan är rent inredningsmässigt att man kan tillåta sig att flippa lite åt alla håll. Har man ett torp från 1800-talet skulle jag nog dy mig för att dra dit 70-tals möbler och sätta upp galna tapeter. Här kan man dock flippa fritt utan att det gör jätteont i byggnadsvårdshjärtat och det känns roligt.
Dock kan jag inte sätta upp tapeter o måla hur jag vill men jag kan iaf ta dit mina röda köksstolar och en ärtgrön lampa om jag vill :)

/tant trassel

1 kommentar:

orcid sa...

en dalastuga! söt den verkar vara :)

GRATTIS :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...