tisdag, oktober 22, 2013

Hemma

Hämtade just hem min fåtölj som stått hos Eva på Tapetseri o Sånt vid Vretstorp.
Hon fick hem den till sig för ett bra tag sen och har inte haft brådis eftersom jag är en fattiglus. 
Stålen m pall hittade jag på ett loppis i Danmark förra sommaren och sen dess har den väntat på att bli ompysslat. 


Under tiden den väntade har jag köpt en persianpäls som skulle användas att klä pallen och nackkudden med. 
Resten av stolen är i mörkt grå ull. 
Och såhär vert det!

Jag är sååååå nöjd!! Man sitter jättebra i den och den e varm o gosig :)
Nu ska jag bara skaffa större vardagsrum   

-fick frågan om vilket pris jag fick betala... jag hade ett presentkort hos Eva och dessutom köpte jag ju inte lite delar själv så det är svårt att berätta ett exakt pris på stolen. Jag betalade knappt 2000kr 
Ta istället själva kontakt med Eva om pris på ert objekt. Det beror också på meterpris på tyget... hade jag tagit ett tyg från Svenskt Tenn hade prislappen förmodligen sett helt annorlunda ut :)

/tant trassel

3 kommentarer:

Chatto sa...

skitsnyggt!!!!

Annica sa...

Hörru!
Du utelämnade ngt viktig!
Vad kostade jobbet o materialet på Pernilla?

Har en som behöver åtgärdas (snurr utan fotpall)
Hälsningar Tanten i 22:an
Ps. Den blev verkligen kanonsnygg!

Linda sa...

Den blev verkligen superfin! Som en helt ny möbel :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...