måndag, april 14, 2014

Gå-app

Igår övertalade jag prickfia att släppa iväg mig ut i solen. Jag fick en timma. Inte en sekund mera. Tänkte ta en promenad i området.
Tog på mig mina nya 279kr träningsskor från Ellos (vikket motsvarar att ha på sig träskor ungefär) satte på lite arg, snabb musik i lurarna och började snigla iväg.
Kom på att det kanske vore bra att ha nåt som kunde hjälpa mig att hålla koll på tiden och hur långt jag hade gått.
Har ju sett hur folk laddat hem Run Keeper och tänkte att det kanske kunde va bra.
Laddade hem appen och sparkade igång den.
Och mig själv. Försökte sätta bra tempo redan från början.
Efter ett tag pratade appen plötsligt till mig. Hon sa att jag hade gått 5 min, hur långt jag hade gått och att med mitt tempo skulle det ta mig knappt 10 min att gå en kilometer.
Fem min senare återkom hon. Tid, distans och tempo.
Tänkte att...näää...nästa gång måste jag bräcka henne... Så jag ökade och fortsatte öka under hela min promenad.


När min timma hade gått hade jag minskat min kilometertid med en minut, vilket ju är en del om man har korta ben och dessutom går och inte springer.
Så jäkla triggande det var! Tävlade med mig själv och den tävlingen är ju den smartaste på ett sätt :)

Så på knappt en timma hade jag gått knappt 7 kilometer.
Jag vert svett och jättenöjd.
Men det var inte fötterna :(
Så ett par ordentliga löparskor kommer bli absolut nödvändigt om jag skall tycka att detta är roligt även nästa gång.

Men jag kan altså tipsa om Run Keeper. Du måste ju inte lägga ut alla loggar på sociala medier. Ha den bara för din egen skull. Det är jättepepp!

/tant trassel 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...