tisdag, juni 04, 2013

Särskild känsla


För ganska många år sedan köpte pappa denna rullbandspelare till mig. 
Jag hade rullbandspelare på mitt rum när jag var liten. Hade ett enda band och på det var det en saga om en jätte. Jag var nog inte mera än 5 år då. 
Men på gamla dagar vert jag sugen igen. 
På loppis har jag hittar gamla redan inspelade rullband. Vad som har funnits på banden har till 50% varit en överraskning. 
Men andra har dokumenterat duktigt på små lappar som lagts i fodralen. 

Nu har jag hämtat hem rullbandspelaren o alla band från mitt o min exmans gamla lantställe. 
Det är en viss känsla att först komma på hur fan det nu var man drog bandet i spelaren, reda ut havet med band-sallad som man kallar det i Danmark o sedan lyssna till The Doors från ett rullband medan man diskar. 

Nu är frågan bara...vart ska jag ställa åbäket?

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...