lördag, mars 16, 2013

På begäran

Zion önskade våfflor. Morsan plockar fram våfflornas stridsvagn.
Godare våfflor än vad som kommer ur denna finns inte!
Sen att jag absolut inte tål varken pannkakor eller våfflor känner jag ju till så att säga. Men för en kort minut försvinner denna kunskap helt och jag finner mig själv med en frasig sak m vaniljglass o sylt mellan mina tjocka barnsliga fingrar.
10 min senare är jag nära döden. På riktigt typ.
Fick skicka upp ungarna på rummet så jag kunde rida ut stormen i sängen i lugn o ro.
Fy tusan så illa jag mådde! Inte sen jag testade Sibylla har jag mått så illa.
Och nej jag kommer inte ha lärt mig nåt tills nästa gång. På tisdag är det 5 år sedan jag opererade mig. Och jag lär mig aldrig. En gång tjockis. Alltid tjockis.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...