måndag, april 01, 2013

Olovsborg

Igår var jag och en kompis och smygkika på Olovsborg. En liten stuga i skogen vid Närkes Kil.
Vi hade ingen nyckel utan vi fick nöja oss med att traska runt lite. Det gick inte att komma dit med bil som det ser ut nu så vi fick ta en liten skogsvandring in till torpet.
Och där låg det. På en stor öppen plats mitt i skogen. Ingen risk att bli störd när man vill va själv iaf :)




En jättefin liten stuga som nog behöver lite kärlek ganska snart om det inte skall bli för jobbigt att ta hand om.
Fönsterrenovering, lite mureri och sen måste det kollas på en syll under dörren.
Annars såg det fint ut.
Pyttelitet och alldeles lagom för mig just nu.
Ingen el. Vatten vet jag ingenting om. Men det borde finnas en brunn någonstans.
Planerar i mitt huvud konstant hur jag skall lösa saker och ting där så vi kan få det bra och så torpet kan få det bra.
Min tanke var ju att slippa ansvar. Men ändå så vill jag ju pyssla lite i lagom takt.
...undrar om det finns några växter kvar där?
...undrar om jag får göra skjutbana där ;)

Än så länge så väntar jag. Väntar på att ägaren skall få reda på att finns här... att jag önskar att få sitta där i skogen på min pall och bara va.

/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...