söndag, september 08, 2013

Nära lösning



Första oktober kommer barnen att börja en ny skola. Vi fick som genom ett under, plats på den enda skolan jag var sugen på att sätta dom i. Tegnérskolan i Örebro.
Det fanns prick en plats kvar på skolan och eftersom dom inte delar på syskon var båda barnen välkomna när dom ville. Och efter mycket övervägande bestämde vi att dom skulle få börja snarast men ändå få en stund på sig att vänja sig vid tanken.
Vi gav dom en månad.

Den 1december måste vi dessutom vara ute ur huset eftersom vi skall hyra ut det till våran vän och hennes dotter.
Det är inte lätt att hitta bostad på så kort tid men idag fick jag en kontakt som verkar lovande.
Vi skall nog få hyra en trea i andra hand i ett supertrevligt område i Örebro.
Stjärnhusen är byggt på 50-talet och det är ett sånt område som jag har älskat sen jag såg det första gången.
Vi skall i så fall få hyra en trea i etage och det är bra. Vi har ett år på oss att leta upp en permanent bostad. Under tiden kan vi bo bra. Det är viktigt.
På tisdag räknar jag med att vi vet mera.

Jag är såååå glad just nu. Vågar inte tro att det skall lösa sig...

1 kommentar:

Anonym sa...

En djup suck av lättnad och glädje att läsa hur allt blir bra för er...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...