måndag, maj 05, 2014

Övergivet


Valborg kan göras på många olika sätt.
Mitt sätt var att smyga på ödehus och måla.
Men först smygandet.
Visst ÄR det fantastiskt!?


Gick runt gården i flera timmar. Gick tyvärr inte att komma in och nån skam har man nog i kroppen...hade inte det funntist hade jag nog...


...använt mig av denna ingång. Ett trasigt fönster som log mot mig från backen där jag satt bland pingstliljor.
Men det fanns gott om saker att titta på upptäcka ändå.



Ett litet hönshus stod öppet. Där kröp jag in. Det var typ ihopfallet och det mesta hade ett tjockt lager mögel.
Men det är magiskt att stå där i röran och känna hur man kan se hur barn och vuxna har rört sig, lekt och använt sakerna för att sakta men säkert glömmas bort och till slut lämnas åt förfallet.





Det underliga är att när man nästa morron vaknar i stugan, då står denna plötsligt i mitt vardagsrum...


Så kan det gå... :)
Med stor respekt för andras egendom i grunden men ibland måste saker bara räddas.
Det följde med en klocka och nån liten figur.
Resten fick bo kvar.
Att smyga på övergivna platser är på riktigt äkta lycka för mig.

...sen började jag måla...

/tant trassel








2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilket underbart inlägg!!! Har själv stor fascination av övergivna platser men har inte sett någon på nära håll som du lyckats här. Vad roligt du beskriver och skriver. =) Måste genast läsa flera av dina inlägg!
/Gabriella

Tant Trassel sa...

Hej Gabriella!! Kul att du tittade in. Bloggen är typ mera el mindre död. Häng med till instagram. Där är det lika gött :) /tanttrassel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...