lördag, oktober 02, 2010

Nä NUUU Karina!!

Asså... jag måste verkligen vara inne i en bloggsvacka för jag har inte bloggat på 100 år känns det som!
Astråkit!

Flåt... har inte läst nån annans blogg heller...

Vet inte VAD jag har hållit på med.
Mycket tid fram för datorn har handlat om kameraköp och allt runt den.

Att välja väska, blixt, filter och dessutom hitta alla dessa saker till RÄTT pris är ett pyssel i sig.


Väntar ju fortfarande på min kamera som skulle ha säljstart i slutet av september och det är ju lixom redan passerat (ordmärkare som jag är)
Så nu blir jag nästan galen... vet nämligen inte heller om jag kommer va en av dom som får av den första omgången kameror eller om jag måste vänta tills leverans nr två.
Företaget vet inte hur många kameror dom kommer få så det är ju bara att hålla tummor.
Jag är nr 14 i kön. Vill hinna få den INNAN jag ska till DK och fira mamma å pappas 70års födelsedagar!


Iaf så har jag nu beställt
en väska från Golla.
En 'SLR XL Bag PRO'

En mindre väska får jag på köpet när jag köper kameran men eftersom jag både har blixt och filtrar till kameran vill jag ha en bra väska där allt får plats utan att bli mos.

Är inte riktigt nöjd med väskurvalet och inte riktigt nöjd med Gollas urval heller.

Men ja. Det slutade iaf med en svart väska med grönt inrede.
Måste ju va så att Rolle vill släpa runt på väskan han mä och skulle den va röd eller rosa är jag inte säker på att han skulle uppskatta det
längre. Jag fick ju iaf färg på insidan :)





Köpte den på
www.24.se där den var klart billigast.

Sen har jag letat blixt. Eftersom jag har sett vikken skillnad en extern blixt ger till bilderna känns detta som ett måste.

Först kollade jag på en noname blixt på samma sida där jag köpte kameran men efter tips har jag nu köpt en begangnad (nästan ny) Nikon SB-600 -den blixten dom flesta har till sin systemkamera... verkar det som :)


Dessutom har jag tittat på sånna små filter man sätter på objektivet för att uppnå en viss effekt.

Det finns två basfilter som jag tror är bra.
Ett UV-filter och ett Polarisations filter.
Insåg att 'Classe' har dom JÄTTE billigt! Sånt gillar vi eller hur? ;)

Åh va jag babblar. Känns nästan som man är gravid och skall få en bäbis :)

Sorry haha

Nu måste jag blogga om nåt annat.

So lång vänner.

Pöss

/tant trassel

2 kommentarer:

Unknown sa...

Shit vad du är duktig på att kolla upp info. Jag köpte min förra året och vet knappt hur den funkar fortfarande.... :(

Tant Trassel sa...

vadå? en kamera?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...