fredag, februari 17, 2012

25... igen.

Jahapp. Då hade man fyllt 25 år... igen igen.
Har slutat räkna. Det e lixom inte roligt längre.
När man dessutom är den gamla i förhållandet så vill man ju inte fylla år mera :)
Nåväl.
Satt i skolan och pysslade med mitt när kontorsdamen kom fram till mig med blommor och ett kort 'specialleverans' sa hon och gick.
Tre rosor och vit Ginst. Jag som ÄLSKAR ginst. Det doftar så ljuvligt ju.
Det var från Simon. I kortet stod det att jag skulle ta bussen till ett café i stan. Utanför det cafét fick jag min första kyss av min bäjb, meeeen det är inte riktigt dax att fira det än.
Nä denne gång skulle vi fira min födelsedag.
Gick in och gjorde en tenta som planerat och sen åkte jag den anvisade bussen på den anvisade tiden in till stan.
Vi tog en kaffe och sen fick jag en present som för stunden stannar mellan Simon och jag :)
Men sen sa min bäjb att vi skulle gå ut på stan för jag skulle få ett par RIKTIGA jeans i present!
Hade på sista tiden beklagat mig över att aldrig ha några ordentliga byxor att sätta på mig. Inget sitter bra eftersom min vikt har varit så ojämn nedåt. Satt byxorna bra när jag köpte dom så gick det kanske en månad och då var dom hängiga och satt fult och jag går ju i dom ändå för jag har lixom inte råd att köpa nya bra saker.
Och ja, då har jag sagt att det skulle va kul att köpa ett par RIKTIGA jeans. Har aldrig ägt riktiga sånna.
Så nu skulle det tydligen va :)
Vi gick in på Carlings och fick riktig bra hjälp där.
Provade typ 10 par jeans och när jag tyckte att jag hade gjort ett stort jobb för att komma i ett par tighta jeans så drog hon lite i midjan och sa 'nää men DOM sitter alldeles för löst. Du ska ha en mindre strl'
Så bara under den timman vi provade byxor gick jag från w31 till w28
Jag valde mellan två par till slut. Ett par Wrangler som satt SKIT bra men som mera kändes som tights än som jeans, och sen dessa från Nudie Jeans.
Modellen heter Tight Long John och har en helt speciell färg som jag tyckte jätte mycket om. Dark Indigo. Dom sitter som ett andra lager med hud :)

När vi kom hem fick jag ännu en super hemlig present sssss
Hade en fantastisk födelsedag tack vare min finurliga fina älsk.
Älskar <3

Det enda som fattades var att mamma skulle ringa och sjunga för mig.
Och kanske ett telefonsamtal från mina barn :(

/tant trassel


1 kommentar:

MissC sa...

Hääääärligt!!! Å det var du väl ändå så värd <3
Nyfiken som attan på de andra presenterna :D
Ha det bäst å hälsa underverket!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...