lördag, oktober 15, 2011

Att stå i

Fullt upp! 
Inatt stycka älgkalv. Idag ensam hemma (mina barn är hos grannen) och står i kalastårtasvängen.
Tänkte spara pengar och göra en tårta själv till Simons dotter A, som fyllde 4 år i måndags.
Hon var hemma hos sin mamma då men imorn är det 'vuxenkalas' för A hemma hos hennes pappa och idag vid lunchen när jag frågade lite om hus hon ville att hennes tårta skulle se ut så var det inget svårt val. Det skulle va en Barbie Tårta. Mmm jo... räddade situationen lite genom att berätta hon redan hade fått en Barbietårta hemma hos mamma och att jag nog aldrig skulle lyckas göra en Barbietårta värd sitt namn. Så det får bli en hemkörd tårta ala tant Karina.

Men... nej det var jo inte så billigt.
Lyckades shoppa upp dom sista 300 kr som fanns på kontot ...tyyyyp... om inte jag hade tömt spargrisen jag har hemma med guldtior.
Kanske överlever denne månad mä.

Nu måste jag baka bottnar, vispa hallonmousse, vaniljkräm, rulla chokladbollar och... ja det var säkert nåt mera.
Hejpåer
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...