torsdag, september 22, 2011

Två till

Det händer ibland att vi får två sovande gäster här hemma och lösningen med en gemensam madrass på golvet fungerar INTE.
Jag har försökt tänka om och har bestämt mig för... tillsammans med ungarna, att Zions rum får bli sovrum och Hwilas rum lekrum.
Ungarna får en våningssäng som jag fixar till så det blir lite mysit och sen ställer vi två bäddfåtöljer i lekrummet så övernattande gäster kan få skrika i ett eget rum.
Fördelen med bäddfåtöljerna är ju att ungarna kan sitta i dom på dan.. läsa eller va dom nu vill och skulle nån behöva sova över, är det ju bara att bädda ut en av fåtöljerna.

Den våningssängen jag hade tänkt mig till ungarna skulle i så fall va MYDAL från Ikea. En enkel ram av trä som man gå i gång på hur mycket som helst.
Hoppas det blir bra och att ungarna inte blir föööör ledsna.

Bäddfåtöljerna har jag redan 'köpt' på blocket. Jag skall hämta dom i Uppsala i helgen. Det är Ikeas LYCKSELE dock klädda med nåt fult jeanstyg. Sängarna är aldrig använda så jag är nöjd ändå. Känns bra.
Tänker iaf sprätta upp och sy ny klädsel till fåtöljerna. Hur svårt ska d va.
Är lite inne på brunt sammet eller Linne.
 Ikea har billigt bomullssammet som det lutar lite åt. Annars har som svart Linnetyg till bra pris oxå.
Orsaken till mitt val av färg är att rummet dom ska stå i är Hwilas och där blir det mycket rosa... dörrar och golv. Ska nu Zion, som inte gillar rosa nåt särskild, även han känna sig hemma i lekrummet, kanske det är bra att ha en lite mera neutral färg på resten av inredningen.
Dessutom vill jag undvika mönster då jag har ett tyg från Ikea (mycket Ikea nu) som jag sen länge har köpt till Hwilas rum att hänga på väggen.

 Känner inte att jag vill ha mera rosa/rött utan nu får det bli nåt lugnare.
Inte vitt för det blir ju skitigt på en gång i ett barnrum.
Men nu får vi se...
Först ska jag ha en skiten... och måla Hwilas golv och och och...
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...