tisdag, augusti 24, 2010

Kalas bra va...

Årets höjdpunkt i Hasselfors är ju Hasselforskalaset.
Bakluckeloppis, veteranbilutställning, balonger, god mat... om man vill, ponyridning, golfslagning, en masse kände ansikten, kvällens räkfrossa på Hasselfors Wärdshus och sen men inte minst EFTERFEST :)

Nåväl.
Först till fynden.
Rolle skulle stå med brandvärnet vid golfbollarna så jag hade ungarna i släptåg. men det gick väl bra. Tog med flit inte med särskild mycket pengar vikket var tur för annars hade jag nog förköpt mig.
Men jag kom hem med lite smått å gott.
En Mazetti kakaoburk. Har redan en sån men tänkte försöka sälja den. SÅÅÅ fina är dom!


Sen såg jag en fin köksklocka med 60 kr kvar i fickan och funderade på om det ens var värd att fråga hur mycket den kosta...
Han ville ha 40 kr så jag slog till. Tyckte det var skit billigt. Dö snygg klocka. Fungerar perfekt.


Vad är ett bakluckeloppis utan minst en uggla.
Denne gång en som kan hänga i ett fönster eller på väggen från Gränna Glas.


Men det bästa FYNDET var nog denna ugnsform från Le Creuset. STOR och DJUP... precist vad jag behöver. Dessutom HELT oanvänd och en sån som har varit min våta dröm sen jag såg dom första gången. Då dock den lilla röda hjärtformade gjutjärnsgrytan men denne behöver jag bättre just nu.
70 pix... trode hon var galen.
Jag var glad och hon vert glad att jag vert så glad hahahah
Nypris för en sån ligger på minst 550 kr om man skall ha den skickat till sig.


Resten av dagen hängde vi alla med prälle och familj.
Sent på kvällen när gubbarna hade bänkat sig en lång stund fram för spotify lyssnandes på Spotify bestämde Sarah å jag att vi skulle gå en liten sväng i byn för att kolla om det var liv nån stans.
Se om man träffa på nån lixom.
Och plötsligt kom Lina gående på väg till Dagges hus för att hämta Lime.
HÄNG MÄ! sa hon... och vi sa... en stund dårrå!
5 min blev snabbt en timme och vi hade trevligt med gitarr å sång... dans och prat.
Lina är en ny bekantskap för mig och tilltalade mig mycket.
Spännande bakgrund och har varit där jag är idag mera än en gång.
Kommer från en teaterfamilj och träffade mina kompisar i Hasselfors genom Körslaget där ju Laxå deltog med en kör. Lina var samordnare under Körslaget och sedan vän till mina vänner.

Timmen blev sen och jag han sova 1,5 timme kanske innan jag fick sätta mig i bilen och åka till en heldag på jobbet.
SLUUUT typ :)

Men jag klagar inte.
Skylla mig själv lixom.
/tant trassel

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...