måndag, januari 16, 2012

Loppisbesök 1.0

Jag vet inte... det kanske känns skumt att jag 'har plats med' loppisbesök när jag har en dödssjuk mamma hemma men jag tror nog att ni kan tänka er att man behöver komma bort lite från allt långsam vardag som det ju är att gå hemma i ett hem som ju inte längre är mitt, med en människa som såklart inte kan vara delaktig i mig som hon en gång kunde. Så när jag ändå skall in till storstan för att hämta min tågbiljett hem så kan jag ju lika bra passa på att fråga Karina, min gamla bästis, om inte hon vill hänga på. Så då blir det en morron där vi bakar morronbröd, äter frukost tillsammans, åker hem till mamma med nybak och sätter nosen mot Vejle, närmsta storstan.
Här hänger vi i butiker utan att köpa nåt, äter lunch på Jensens Böfhus, dricker en kaffe i ett café, smygäter en medhavd kaka (försöker lära Karina lite från anarkismens skola), kollar lite flera butiker, handlar två maskeradklänningar till Simons tjejer på REA, skrattar mycket, busar lite och sen åker vi hemåt. Men som sagt, först en sväng förbi loppis. Var på frälsis loppis först men dom skulle ha 40 kr för en gammal t-shirt och 600 kr för min framtida brudklänning (nej jag skall inte gifta mig men SKULLE jag så skall det va JUST den fina 60-talsklänningen) så nej, då får dom ha sina saker.

Vi hamnade i en liten by med lite roliga saker. OCH billigt :)
Hittade främst två hemstickade ulltröjor i naturvitt till ungarna för 10 kr stk. Är dom för små kan dom mindre syrrorna ta dom.
Dessutom hittade jag lite skoj för 10 kr. En pappersduk från typ 80-talet som är 'baserat' på Fia m knuff. Innehåller duk, servetter, tärningar och spelpjäser. Nu ska vi bara hitta några att bjuda hem på Fia-Fäst :)


Sen hittade jag ett litet lamm som mäade efter mig och hade en klisterlapp på sitt lille huvud som sa 5 kr.

Sen hittade vi ett litet gömd rum med MASSOR maskeradkläder. Vi hade asroligt en stund för oss själva innan jag plockade fram en gammal dröm ut högarna.
En ÄKTA Sailors överdel. Satt perfekt på mig. TJOCKT bomull och alldeles perfekt.




Jag frågade Simon lite nervöst i telefon om han vägrade kännas vid mig om jag skulle klä mig i den när han å jag skulle gå på en tillställning nångång men tur för mig har jag en kille som är väldit tolerant när det gäller min klädsel så... :)
Men asså... visst är den fin!? Till rätt tillfälle med rätt underdel.
15 pix.

Var mycket nöjd med mina inköp. Hittade även en fåtölj som jag gör ett eget inlägg om :)

Iaf så var pappa å jag oxå på loppis. Pappa gillar loppisar så vi åkte iväg för att leta efter en handmixer, eftersom jag behöver en sån.
Kom hem med en 70-tals klänning som sitter som en smack på mig. Har visat upp mig på mammas uppmaning för samtliga gäster som har besökt huset sen dess :)
Går ju inte att fota sig själv så ni får en bild på tyget iaf.
3o kr kostade den.


På samma klädavdelning hittade jag även en 60/70-tals baddräkt i vitt och lila med förstärkta tuttar... hahahaha... dom stickar rakt upp i luften. Ser skit roligt ut. Det värsta är väl att mamma även har fått mig att visa upp den för vissa gäster :) Meeeen... jag är väl inte den som är den. LITE självdistans måste man ju ha :)
Det är förresten en sån baddräkt som lixom går rakt över vid höfterna lite ala Pinup-style. Dessutom försedd med en liten 'kjol' över veeenusberget :)
OCH en underkjol att ha under en kjol som vägrar låta mina lår va när jag har den på :) 10 kr
Well... en locktång till Hwila... ja och Zion för den sakens skull om han nu vill lockas va vet jag, men jag behöver en.
Gratis...


OCH eftersom jag måste släpa hem lite på tåget köpte jag en FIN resväska att ha allt i. 20 kr. Lite rosa, brunt och gult är det i. Felfri.

och det var oxå allt. Vert nog av med 70 kr där.



1 kommentar:

orcid sa...

gillar verkligen den där sailor tröjan/jackan!! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...